DREPTUL DE RETRAGERE

DESCARCARE FORMULAR DE RETRAGERE

Informaţii privind exercitarea dreptului de retragere (conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative)

Vă rugăm citiți cu atenție informațiile următoare privind dreptul de retragere

Dreptul de retragere
    
Aveţi dreptul de a vă retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile.
    
Perioada de retragere expiră după 14 zile începând de la ziua la care intraţi dumneavoastră sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de dumneavoastră, în posesia fizică a ultimului produs comandat.
   
Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să ne informaţi cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, utilizând o declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă, la adresa: Larix Mobila SRL; strada Gurghiului nr 69, mun. Reghin, cod postal 545300, judet Mures, Romania, fax la numarul 0265-511991, telefon 0365 430 750 sau prin e-mail e-mail, la adresa hallo@naturlich.ro. Puteti sa ne contactati si completând formularul de contact de pe site.

În acest scop, puteţi folosi modelul de retragere alăturat; folosirea lui nu este însă obligatorie.
De asemenea, în cazul în care va fi disponibil un formular de retragere on-line,, puteţi completa şi transmite electronic de pe site-ul nostru www.naturlich.ro formularul standard de retragere sau orice altă declaraţie neechivocă. Dacă folosiţi această opţiune, vă vom transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
   
Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteţi comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.

Consecinţele retragerii

Dacă vă retrageţi din contract si produsele v-au fost deja livrate, vă rugăm să expediaţi produsele prin curierat sau înmânaţi-le direct nouă: Destinatar: SC Larix Mobila SRL,  adresa postală: Reghin, strada Iernuțeni nr 56, cod postal 545300, județ Mureș, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, în decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-aţi comunicat retragerea. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Având în vedere că produsele, prin natura lor, în mod normal nu pot fi returnate prin poştă, va trebui să suportaţi costul direct al returnării produselor. Costul aproximativ este estimat la maximum 15 lei/kg, în caz de livrare prin Urgent Cargus (societatea de curierat folosită de regulă de către Naturlich). După primirea formularului de retragere va vom comunica costul exact practicat de curierat. Puteți folosi orice altă societate de curierat sau transport marfă, care vă pot oferi alte tarife. Va trebui sa achitati costul transportului la predarea produselor, direct catre transportator. Vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la dumneavoastră,  nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informaţi cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele, pentru a putea examina produsele.  Vom efectua această rambursare folosind aceeaşi modalitate de plată ca şi cea folosită pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care v-aţi exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. In cazurile în care este imposibil să folosim exact aceeași modalitate de plată (de exemplu dacă ați achitat în numerar la transportator), vă vom oferi alte variante, pe costul nostru: virament bancar sau mandat poștal, conform opțiunii și informațiilor furnizate de dumneavoastră.
Sunteţi responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor. De îndată ce recepționăm produsele returnate, în cel mult 2 zile lucrătoare vă vom informa cu privire la aceste costuri.

Precizari importante privind exercitarea dreptului de retragere si limitări privind exercitarea acestui drept:
  • Pentru a diminua răspunderea dvs pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor, vă recomandăm să ambalați produsele în mod corespunzător, similar modului în care a fost ambalat inițial. Subliniem că NU este obligatorie păstrarea sau folosirea ambalajului original.
  • Prin diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor, se înțelege orice atingere adusă produselor, care nu mai pot fi considerate intacte, precum: urme de folosire necorespunzătoare, zgârieturi, lovituri, arsuri, spargeri, fisuri, tăieri, murdărire, pătare care nu se mai înlătură, componente sau accesorii lipsă, stricaciuni provocate de montare necorespunzatoare, mirosuri persistente, etc. Aceste cazuri sunt cu titlu de exemplu, pot fi și alte cazuri.
  • În cel mult 2 zile lucrătoare de la recepția produselor, Naturlich va emite o notă de constatare privind starea produselor și evaluarea eventualelor prejudicii pentru diminuarea valorii, care vi se va comunica în cel mai scurt timp posibil. Naturlich are dreptul de a reține contravaloarea acestor prejudicii.
  • Dacă totuți ați livrat produsul, fără să achitați contravaloarea transportului, vă vom reține din suma de restituit exact contravaloarea transportului la tariful practicat de transportator pentru Naturlich.
  • Pentru a vă încadra în termen, vă rugăm să livrați produsele numai la adresa postala indicată mai sus, nu acceptăm retururi la alte  adrese, livrări prin curierat cu costul transportului neachitat, cu exceptia alineatului precedent sau dupa expirarea termenului de retragere.
  • In cazul in care ați achitat produsele prin ramburs sau numerar la transportator, având în vedere că Naturlich are nevoie de timp pentru a verifica starea produselor, contravaloarea produselor vi se va restitui prin virament bancar în contul indicat de dvs sau prin mandat poștal, daca alegeti aceasta varianta. Orice comision va fi suportat de către Naturlich.
  • Dupa transmiterea formularului de retragere, veți fi contactat de către Naturlich în cel mai scurt timp posibil.
  • Naturlich are dreptul de a refuza returul numai în cazurile prevăzute de normele legale în vigoare, precum: s-a depășit termenul de informare a exercitării dreptului sau a termenului de restituire a produselor de către Client, inclusiv dacă produsul a fost livrat în alt loc (alta adresa), produsul este exceptat de le exercitarea dreptului de retragere, produsul este foarte deteriorat, alte cazuri strict prevăzute de legislația în vigoare.
Produse exceptate de la dreptul de retragere
ATENȚIE!: Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna (nu sunt acoperite de dreptul de retragere):
  • a. furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar după cerintele acestuia: orice produse care nu sunt prefabricate, realizate pe baza opţiunilor individuale sau a deciziei clientului, precum: produse atipice, executate cu alte materiale sau alte finisaje, decât cele expuse pe site, produse configurate la comandă, etc), produsele distinct personalizate pentru consumator, de exemplu canapele modulare, mobilier ”la comanda”;
  • b. Produsele care, care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
  • c. Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator, precum: saltele, perne, pilote, lenjerii de pat, prosoape, metraje, orice produs livrat sigilat, care, prin desigilare, nu mai asigură protejarea igienei sau a sanatatii;
  • d. Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • e.  Nu se pot returna produsele comandate online care sunt ridicate direct din magazine partenere, intrucat nu este vanzare la distanta (online), ci clientul are posibilitatea de a verifica produsul inainte de achizitia propriu-zisa.
Aceste dispozitii se aplica conf. O.G. nr 34/2014, in cazul achizitionarii de produse prin contracte la distanță folosind tehnicile de comunicare la distanta.
Dispozițiile de mai sus nu exclud posibilitatea de retur în caz de lipsă de conformitate, existentă la livrare, conform capitolului ”Garantia produselor”.